Filosofie naší práce...
...vyplývá z Motta naší mateřské školy:
" Člověk dokáže vše"
a Školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání pod názvem:
"CO DOKÁŽE LIDSKÁ RUKA"
Lidská ruka dokáže pohladit, ale také uhodit.
Lidská ruka dokáže vytvořit, ale také zničit.
Lidská ruka dokáže spojit se s druhou v přátelství.
Schopnosti lidské ruky nás odlišují od všech živočišných druhů.
Úkolem dětí i dospělých je, aby jejich ruce neškodily sobě, ostatním lidem, živočichům, rostlinám, planetě, ale pomáhaly chránit vše pro další generace.
Obsah ŠVP je dále zaměřený na co nejužší spojení s přírodou a její ochranu - environmentální výchovu (Vyprávění stromu, Putování s ježkem, Ekologická naučná stezka kolem zahrady MŠ...).
Školní vzdělávací program a Školní řád jsou k dispozici k nahlédnutí v MŠ.
Hlavní směr a dlouhodobé cíle naší práce
Děti podporujeme v samostatnosti, tvořivosti, spolupráci, pozitivně je motivujeme. Chválíme je, povzbuzujeme a oceňujeme s ohledem na jejich mentalitu a výkony. V naší mateřské škole mají všechny děti stejná práva, stejné možnosti i stejné povinnosti. Žádné dítě není zvýhodňováno ani znevýhodňováno. Pravidla soužití jsou nastavena.
Snažíme se vychovávat a vzdělávat děti zdravě sebevědomé, asertivní s touhou a potřebou osobního rozvoje, potřeb a zájmů. Podporujeme zdravý tělesný rozvoj dítěte a duševní pohodu. Vedeme děti k dodržování zásad zdravého životního stylu, k úctě k životu, zdraví, stravování, individuálních potřeb. Vzdělávání rozvíjíme přirozenou cestou. Podporujeme přirozené zapojení sociálně i zdravotně znevýhodněných dětí a rodin.
Koncepce naší školy
Spokojené
a bezpečné prostředí pro děti, kde je jim poskytováno kvalitní vzdělání v pozitivní,
důvěryhodné a přátelské atmosféře. Důvěryhodné a přátelské klima pro
zaměstnance školy, rodiče a veřejnost. Logopedická péče. Modernizace prostředí. Dobré vztahy s partnery a sponzory MŠ a hledání nových. Rozvoj kvalitní spolupráce s rodiči.
Naše vize...
Naší vizí je být školou, ve které jsou děti spokojené, kde se cítí bezpečně, kde je jim poskytováno kvalitní vzdělání v pozitivní a přátelské atmosféře.
Vzdělávání je uskutečňováno ve všech činnostech během celého dne. Činnosti jsou spontánní i řízené, je brán na zřetel rozdílný věk dětí. Vycházejí ze specifických potřeb dítěte. Respektují věkové, sociální, emocionální potřeby dětí. Učitelky nabízejí dětem vstřícné, podnětné, obsahově bohaté prostředí, v němž se děti cítí spokojeně.
Doplňující programy v MŠ :
- Logopedický
- Školička
- Flétnička
- Přípravný - Metoda dobrého startu - příprava dětí na vstup do ZŠ
- Zvykací - pro děti připravující se na docházku do MŠ
- Klub rodičů - dobrovolná pomoc rodičů při zajišťování výchovné činnosti, zlepšování školního prostředí